Lek med lerret

by - 09:54

Har lenge hatt lyst til å gjøre noe med lerret og nå er dagen her.
Resultatet ble et Vintage bilde på stort lerret 50x40 cm. Bildet er fra min egen kolleksjon av vintage lerretsbilder som du får kjøpt hos HOBBYKUNST Moss og PerleMama HOBBYKUNST.

Først grunnet jeg kantene og ca 20 cm inn på lerretet med mørt grå farge.
Når det var tørt påførte jeg stearinlys på kantene og litt inn på lerretet (det vil gjøre at neste malingstrøk bli enklere å pusse bort, slik at du får en slitt shabby chic stil).
Deretter malte jeg hvit maling over. Da det tørket brukte jeg et slipepapir og slipte av malingen langs kanter og litt inn på lerretet. Lerretsbildet ble limt på med lakklim. Deretter laget jeg et paspatur av et scrapbookark, og pyntet med papirblomster, blings, perler og hjørner.
Vintage ble påført med sjablong. Alt materiale er fra HOBBYKUNST Moss.
 
Siden bildet er av lerret ser ut til å være en del av lerretet, og gir en fin effekt.
Trude

You May Also Like

0 kommentarer