Grip dagen - et lerret med aquamaling

by - 08:00

Hei!

Denne gangen har jeg fått leke meg med de lekre Art Acryl Aqua-malingen til Hobbykunst.
Den finnes i 18 lekre farger + hvit. Den har en vannaktig konsistens, noe som gjør den veldig lett å påføre. Det at den er så flytende gir også mange spennende muligheter, og i dag vil jeg vise dere en av dem.

Jeg startet med å maskere et lerret med washitape.
Grunnen til at jeg ikke brukte maskeringstape, var at jeg ikke ønsket en fullstendig maskering med et resultat av helt hvite linjer der jeg hadde maskert. Washitapen sitter ikke like tett som vanlig maskeringstape, og dermed fikk malingen mulighet til å gli innunder tapen for en stripete effekt.

Jeg brukte pipetter til å påføre lerretet malingen, og lot fargene gli inn i hverandre.

Etter å ha dratt av washitapen, var resultatet slik:

Så festet jeg selvklebende hjertesjablonger på lerretet.

Disse er i fleksibel plast og kan tas av og brukes om igjen.

Jeg brukte så en stubbesvamp til å påføre svart gesso på lerretet. Jeg valgte svart gesso i stedet for maling for å få en mattere finish.
..Og ved å bruke stubbesvamp, unngår man penselstrøk!

Da gessoen hadde tørket, var det på tide å ta av sjablongene. Dette er alltid like spennende!

For en kontrast!

Så var det bare å stemple et lite sitat, og lerretet var klart!

Nærbilde:

Kanskje du også fikk lyst til å eksperimentere med disse flytende akrylmalingene?
Ha en god dag!

You May Also Like

0 kommentarer