Washi tape bok

by - 20:46

Når man er på farten og vil ha med seg litt washi tape - enten man er på scrappetreff, ferie, eller har med seg planner i veska så  vil man ha med seg litt forskjellig washi tape/papirtape. Som regel bruker man bare en liten bit og trenger ikke å ha med seg hele ruller for de tar mye plass. Jeg fant ut at jeg måtte finne en løsning på dette. I hobbyskapet mitt hadde jeg gjemt unna noen plast skilleark sånne man har i ringpermer. Man kan også f.eks ta lamineringslommer og kjøre gjennom lamineringsmaskinen for å få de litt stødigere. 



Selve "arkene" inni boka kuttet jeg i 7 x 10 cm, men man kan velge den størrelsen man ønsker selv. Jeg lagde hull gjennom sidene med Crop-a-dile tangen min, men hullmaskin går også an å bruke. 



Permene kuttet jeg i 7,5 x 10,5 cm og lagde 2 hull i hver. Jeg hadde en rest med permpapp fra et annet prosjekt.


Binding rings brukes til å binde sammen boken medog de finnes i flere forskjellige størrelser og farver, se i nettbutikken her



boken er nå satt sammen. Jeg har brukt litt større ringer for sikkerhets skyld for jeg vet ikke hvor tykk boken blir når jeg har fylt den med Washi tape/papirtape. 



For å få brukt litt mere tape så lagde jeg en forside og bakside som jeg har limt på permen. Jeg kuttet til en kartongbit som passet inn på permen og limte striper tett i tett. 


Tar såpass mye lengde at jeg kan brette tapen rundt på baksiden for da sitter den bedre og tapen løsner ikke så lett på forsiden ved bruk. Tapen jeg har bruk her er fra denne 


Limte den så fast på fremsiden og baksiden. 



Tok så ut et og et ark og snurret 4 typer tape på hver side. Hvordan man vil organisere det er opp til en selv. Enten kan man farvekoordinere de, eller bare fylle på med alle favorittene som man bruker mye av. Hvor mange sider man vil ha i boka kan man også variere. 


Limte så på teksten Washi tape på forsiden, bokstavene er stanset ut av mosegummi


You May Also Like

1 kommentarer