Bokmerker av garnrester

by - 10:22


Garnrester kan være kjekt å bruke på forskjellige prosjekt og her har jeg laget 2 pom pom bokmerker. På den ene har jeg bare brukt en farve, og på den andre har jeg brukt 3.





For å lage pom poms så har jeg stanset ut 2 rundinger med en av Rayhers puncher. Her har jeg bare brukt en kjeksboks med ikke alt for tykk papp. Jeg har brukt en punch som er 2,5" i dette tilfellet, men om man bruker større eller mindre punch er fritt valg. Tegnet en runding midt i og brukte en saks med tynn spiss for å klippe ut hullet i midten. Man må ha 2 stk pappskiver som man legger mot hverandre



Her har jeg tatt dobbel tråd og begynner å surre rundt kartongen. Om man bruker 2 eller flere tråder velger man selv. På den pom pom'en som var 3 farver i så brukte jeg en tråd av hver farve når jeg surret rundt kartongbitene. 



Når det ikke er plass igjen til å få mere garn gjennom hullet i midten så kan man avslutte. 



skyv trådene litt fra hverandre så man får tatt saksen mellom de to pappskivene og begynner å klippe i trådene. 



Når man så har kommet helt rundt tar man en bit tråd og fester mellom de to pappskivene så ballen med tråd hoder seg sammen. 



Når man har knyttet godt så kan man fjerne pappskivene og pom pom'en er ferdig. Hekle en passe lang remse med luftmasker og knyt fast i pom pom'en og bokmerket er ferdig. Disse er kjekke å gi bort sammen med en bok. 



You May Also Like

0 kommentarer