Minions mobiltrekk/mobilveske

by - 09:30

Jeg fant inspirasjon på nettet til Minions mobiltrekk og her har jeg laget min versjon. Har brukt bomullsgarnet fra Svarta Fåret og heklenål nr 3,5. Jeg la opp 30 luftmasker med blått garn og heklet sammen i en ring. Heklet deretter 1 stav i hver luftmaske - 5 omganger. Deretter skiftet jeg til gult garn og heklet 9 omganger med staver. Helt til slutt så heklet jeg 1 omgang med fastmasker. Dette er utifra min heklefasthet og min telefon (Samsung A5) så på andre telefoner så kan det hende man trenger færre/flere masker og omganger. Øyet er heklet med hvit bomullsgarn og med en rest sort garn rundt på siste omgangen. Øyet er heklet sånn: Legg opp 6 lm og hekle sammen til en ring. Hekle så 8 fastmasker på første omgang. 
2. omgang - 2 fastmasker i hver fastmaske på forrige omgang. 
3. omgang - 2 fastmasker i første maske, 1 maske i neste, 2 fastmasker i 3. maske og 1 maske i neste. Fortsett sånn omgangen rundt. Hver omgang videre så hekler man 1 fastmaske mere mellom hver gang man hekler 2 fastmasker i en maske. Hekle 4-5 omganger alt ettersom hvor stort øyet man vil ha. Siste omgangen med fastmasker er med sort garn. Sy fast øyeperlen i midten før det sys fast på vesken. Sy på en munn og sy sammen i bunnen. 





You May Also Like

0 kommentarer