Betongengler

by - 10:15

Jeg fant noen fine engler som var laget med betong på internett, og fikk lyst til å prøve meg på disse. Til kropp så var det brukt små yoghurtbeger som disse. 



Hobbykunst har betong i forskjellige varianter og størrelser og her har jeg brukt hobbybetong. Yoghurtbegerne ble tømt og vasket. Begerne ble smurt på innsiden med vanlig matolje. 



Betongpulver ble blandet med vann. Jeg tok det litt på feelingen, men det står blandingsforhold på boksen. Passet på at betongen ikke var for fast eller for løs, og fylte begerne opp til kanten. 




Betongen ble stående i formene et døgn før jeg tok ut englekroppene. Snudde disse på hodet. Jeg har brukt en 25 mm trekule og limt på en glorie på den ene. Den andre har jeg brukt englehår og festet på trekulen før jeg limte på glorie. Englevingene er kjøpt hos Hobbykunst og finnes både i grå og hvit. 

Jeg har brukt grå englevinger på disse to



Disse to englene har hvite vinger




Sånn ser de ut ovenfra. Englehåret har jeg kuttet i passe strimler og så brukte jeg en heklenål for å dra de ned gjennom hullet før jeg limte det fast. Hodene er så limt fast på kroppen 



You May Also Like

0 kommentarer