Påskeegg i tre

by - 10:00

Hei 
Jeg tror ikke jeg har laget så mye påskepynt siden jeg gikk på skolen som jeg har gjort i år...
Jeg har laget to fine små harer, dere finner de her.

Og nå har jeg laget, eller jeg har pyntet små herlige egg.


Disse små eggene kommer i en pakke med 15, de er i tre og har en snor for å henges i.
Jeg har valgt å ha mine i en bolle eldstegutten min har laget.



Jeg har malt eggene med disse chalk-paint fargene:
Pale pink
Vanilla
Jade

Malingen er veldig drøy, og tørker  kjapt. Og den er utrolig dekkende, alle eggene trengte bare ett lag.

I tillegg har jeg brukt transfer-medium til å overføre en liten fjær som jeg har printet ut på laserskriver.
Det er viktig at du venter til mediumet er HELT tørr før du gnir av papiret, hvis du har litt for liten tålmodighet så vil du gni av printet også... Jepp, snakker av erfaring, tålmodighet er ikke det jeg har fått mest av..

Du kan se hvor enkelt det er å lage disse eggene i filmen her:

Jeg har også brukt Foil-limet til Rayher for å få litt gull på eggene.
Minc sin foil fungerer kjempegodt til dette, jeg bruker rester til dette, men Rayher har også sin egen foil beregnet til limet. Rayher sin foil får du i tre farger, Gull, Sølv og en mørk grå metallic



Det siste jeg gjorde var å påføre ett lag med matt-lakk, jeg har brukt denne, som er samme merke som malingen.

Og har du lyst på ett lite reir med fjær til eggene så finner du ett stort utvalg her.

Ha en fin dag
Linda

You May Also Like

0 kommentarer