Alkoholblekk kort i vårlige farver

by - 10:36


Jeg har tatt frem alkoholblekket igjen etter at det har ligget i hobbyskapet lenge. På kortene jeg har laget i denne bloggposten så har jeg valgt 4 farver: Watermelon (rød), Sunshine yellow (gul), Citrus (grønn), Sunset orange (oransje). Alkoholblekk finner man i nettbutikken her


I tillegg må man ha en blending tool og filt som man finner i nettbutikken her

For best resultat så trenger man glossy kartong, her har jeg brukt A4 størrelse som jeg hadde liggende, men det finnes også i mindre pakker her

Jeg la på farvene flekkvis og tar en ny filtbit mellom hver gang jeg bytter farve. Filten bruker jeg om og om igjen når jeg bruker de samme farvene på nytt. 

Til mosaikkortet så har jeg kuttet kartongen i striper som er 1 cm brede og så har jeg brukt sort bazill og kuttet striper som er mellom 1 og 2 mm brede. 


for å lime stripene fast så har jeg brukt dobbelsidig limark. Har stanset ut diecuts i mosegummi. Gratulerer stemplet er fra Papirdesign, og stråene er fra Rayher



På dette kortet har jeg stemplet med sort Adrirondack stempelpute og stemplene er fra Tim Holtz sin kolleksjon. Sommerfuglen er stanset ut av mosegummi 




Det som er morsomt med alkoholblekk er at ingen kort blir like



You May Also Like

0 kommentarer