Gjenbruk av gamle lykter i chabby chic stil


Jeg har hatt et par gamle lykter stående på terrassen, som nå etter en 4-5 år har begynt å se ganske slitene ut, dog ikke så slitne at de er kule pga rust og tidens tann. De var nære ved å bli kastet før jeg kom på at jeg kan pusse de opp i chabby chic stil eller den rustne stilen som nå suser rundt i butikkene. Resultatet fikk jeg til ved å bruke Hobbykunst sine "FolkArt Faux Paint Kit-Rust" maling:


Malingssett fra Plaid Craft der pakken inneholder to stk. maling som får hobbyprosjektet ditt eller  interiøret ditt til å se ut som rustet. Kjempe fint å bruke på rammer, treverk, papp og mange andre overflater. Her har vi testet på metall, og det fungerer fint.

Jeg malte først hele lampa med den mørke fargen & svamp. Deretter har jeg klattet på litt og litt av den mørke her og der, for å få med kornene som er i malinga, som gjør at man får det rustikke utseende. I kanter der jeg ikke kom til med svamp brukte jeg pensel. Så - til slutt gjorde jeg det samme med den rødaktige rustmalinga. Her er det nok smak og behag som styrer hvor mye man vil ha, så det er bare å prøve seg fram. Dersom det ikke blir rett, kan man male over med mørk igjen og gjøre det igjen. Malinga tørker raskt og er lett å jobbe med.








You May Also Like

0 kommentarer