Heklet lykt ved gjenbruk av gamle syltetøyglass

I sommer har jeg hatt med meg noen nøster med heklegarnet Summer Cotton fra Svarta Fåret samt et par heklenåler uten en spesiell plan eller noe mønster, eller plan om hva som skulle lages. Med mange nok timer i bil blir man kreativ og dette er et av resultatene.


Lykta er heklet med bare staver og luftmasker, først i en sirkel til den ble stor nok, så gjentok jeg siste omgang til den ble så høy som jeg trengte. Til slutt heklet jeg en kant med fastmasker for å lage en fastere avslutning. Som litt pynt heklet jeg noen "strimler" laget med 20-30 luftmasker som så ble forsterket med fastmasker , ut fra et punkt. Disse samt litt rustikk garn fra Svarta Fåret synes jeg skaper en landlig fin dekor.

Denne ble brukt som både lykt og vase i løpet av sommeren :) Perfekt ute på hagebordet med en kopp te, eller inne i ei stue en ruskete sommerkveld.






You May Also Like

0 kommentarer