Heklede ugler med oppbevaring


I sommer er det hekling som ble den enkle løsningen, når jeg måtte velge meg ut noe lite og lett å ta med meg fra hobbykroken. Videre har mye gått på fri fantasi eller inspirasjon fra folk jeg har vært oss. Denne ugla kom jeg over i Levanger hos ei venninne, som hadde et trau fult av mose og ugler i gangen. Jeg har valgt å gjøre en vri på ugla, og gjøre den om til oppbevaring for hårstrikk ol. til frøkna mi hjemme. Oppskrift kommer også i butikken etterhvert, sånn at når du kjøper garn kan du be om oppskrift samtidig :) Det er massevis av morsomme øyne å velge i, som du kan finne her


For å stive av ugla, fylte jeg den med vatt og sprayet den med stivelse. Så lot jeg den tørke helt, før jeg tok ut fyllet. 

Om man har lyst, kan man også lage ugla uten åpning bak, og sy igjen på toppen etter at den har blitt fylt med vatt. Om så, så anbefales det å legge en liten pose med ris i bunden, slik at den står bedre. Her kan man f.eks pakke inn litt ris i plastikkfolie, og legge i før man fyller med vatt. 





Se forøvrig tidligere blogginnlegg i august, hvor ugla er vist med en annen type øyne (disse).


You May Also Like

0 kommentarer