Papirkjole med Prima sin St. Tropez kolleksjon.

by - 17:35

Fra 22 til 24 september var det Design by Me messe på Lillestrøm. Et av oppdragene jeg fikk for Hobbykunst var å lage en papirkjole. Bysten jeg fikk var ikke rent liten, og den totale høyden ble derfor på omlag en meter. 

Bysten ble dekket med blondestoff og limt på bysten av isopor med Finnabair sitt sculpture medium. Etter at dette hadde tørket, malte jeg bysten med Finnabair sin gesso. Jeg brukte en høy lysestake i tre som bysten kunne stå på, klar for å montere på kjolen. 


Jeg bestemte meg at jeg ville bruke Prima' sin nye St. Tropez kolleksjon som akkurat hadde kommet inn i butikken. Ppiret Sainte Maxime egnet seg suverent for en kjole som dette.


Standen på Design by me, med kjolen i front.





Skjørtet er laget over et underskjørt. Jeg lagde en krinoline over underskjørtet som volangene (bølgene i skjørtet) kunne festes i. Skjørtet er laget med Prima's Sainte Maxime papirer fra - St. Tropez kolleksjonen og sort Bazzill. 


Blomstene som er brukt her er fra Prima sin Love Clippings kolleksjon.



På toppen av skjørtet er det brukt masse fjær, stanset ut med Rayher sin fjær dies. Antall fjær et et tresifret tall. 



Toppen av kjolen er laget ved å sy trekanter av papir sammen. 




Laget av Kirsten Hyde

You May Also Like

0 kommentarer