Snøkrystaller på julekort

by - 08:00


Endelig er jeg i gang med julekortene for i år :)
Hedligvis for meg så er det kommet så mye nytt og kult som må lekes med, så det er vanskelig å bare plukke ut noen få ting av gangen. 
Denne gangen ville jeg lage et enkelt julekort med fokus på snøkrystallen i midten :)

Snøkrystallen er satt sammen av forskjellige dies, samt en snøkrystall i gull fra Rayher. 
Jeg har brukt diessettet Snowflakes dies fra Rayher - i settet er det tre snøkrystaller i forskjellige størrelser. 
Teksten på kortet er fra Papirdesign sin juleplate, Juleord
 Jeg begynte med den største underst, og stanset den ut i to farger : en hvit og en mørkeblå. Satte disse sammen ovenpå en ferdig snøkrystall i gullstoff fra Rayher. Disse kommer i pakke på 5 i 2 forskjellige størrerlser, og her begynte jeg da med den største.
 Så fortsatte jeg med å stanse ut en blå og en hvit snøkrystall i de to minste størrelsene også, og satte disse sammen. her brukte jeg også en av de minste snøkrystallene i gull for å få den kontrasten videre i snøkrystallen. Når alle krystallene var limt sammen på midten, satte jeg en stor rhinestone i midten.
Som en liten ekstra touch har jeg tilført litt embossingpulver fra Stampendous, som er spredt rundt på papiret og varmet opp under. Det gir en flott effekt av snø på kartongen og skaper straks litt mer liv til et ellers veldig enkelt kort. 


Skrevet av DT Anita

You May Also Like

0 kommentarer