Julekalender 12. desember - egenlaget distress bakgrunn

by - 09:00


I dag skal jeg vise frem hvordan du enkelt kan lage sky / himmelbakgrunn som har mange forskjellige muligheter. I dag har jeg valgt å lage julekort 
Liste over utstyr jeg har brukt i dag : 

Sky bord dies fra Rayher
Stormy Sky  distress pute fra Ranger
Weathered wood  distress pute fra Ranger
Mini ink blending tool fra Ranger
Winther silhouette fra Hero Arts
Snowflake border  dies fra Rayher

Jeg finner frem det jeg trenger for å lage bakgrunnen - sky dies og de to distress fargene, samt blending tool.


Jeg stanser ut sky borden i litt tykk kartong - den må tåle å bli litt jobbet med, og det er ikke så viktig hvordan kartongen ser ut. Den skal kun brukes som en stensil.


Så begynner jeg øverst - tar den lyseste fargen weathered wood og drar fargen oppover. Det som er viktig her er at det trykket du får når du setter blending toolen ned på papiret, at den kommer på stensilen og ikke på bakgrunnen.
Etter at jeg har tatt den lyse fargen jevnt over, tar jeg den mørke fargen - stormy sky - og drar veldig forsiktig over på et par steder. Det gir litt fargenyanser og skaper en kul effekt.


Jeg jobber meg nedover bakgrunnen - det eneste jeg gjør for at det ikke skal bli helt likt nedover, er å snu stensilen og legge de litt annerledes nedover.


Her er bakgrunnen ferdig - ganske så kult


Så finner jeg frem stemplene jeg vil bruke, og snø borden diesen. Jeg vil ikke bruke den med snøflakene på, men den andre diesen i pakken passer perfekt til prosjektet mitt.


Jeg stanser ut to biter med kant disen, og legger de motsatt hverandre for å skape en effekt av en bakketopp på kortet.


Så stempler jeg opp og stanser ut de motivene jeg vil ha for å lage et vinterlandskap - og vips så har du laget et julekort med egenlaget bakgrunn. 
Med denne bakgrunnen så er det mange muligheter for å lage forskjellige type kort - både med andre farger for å skape solnedgang, stjernehimmel osv, men også med å stempler opp gress nederst så kan man bruke dyr og menneske stempler.

Skrevet av DT Anita


You May Also Like

0 kommentarer