Korkveske

I forbindelse med pungen jeg lagde i kort, lagde jeg også ei lita veske. Den er laget med to ulike korkprodukter fra Rayher, den som heter mokka, og en som sand. Som dekor har jeg brukt noen små "Handmade" merker i skinn. 

For å lage denne veska kan du følge mønster i fra Rayher. Dette er på tysk, men er greit å finne mål herfra. Også håper jeg det blir lettere sammen med bilder av det jeg har laget. 





Mål opp de stykkene du skal lage veske av (mine er mindre enn malen på mønsteret)


Klipp ut to like stoffbiter til foret inni veska. 

Det går finfint å sy korkstoff med symaskin, men vær litt obs på at det er tykkere enn vanlig stoff. 


Valgte å feste nålene akkurat i sømmen mellom de to korkstoffene, både fordi det er enklere og for å ungå å lage unødvendige hull i korkstoffet. 




Når de to utsidene er ferdig, så syr man sammen innside-foret rette mot rette. Når det er gjort legger man rette mot rette. Da kan man sy sammen sømmen i toppen av veska, som senere vil bli som på bildet fire bilder lenger ned. NB. Ikke sy sammen sømmen som blir værende i bund av veska i foret. Den er det lurt å la vente på seg til man har vrengt veska. Korkstoffet er tykkere enn annet stoff, så kjekt å ha litt ekstra stor åpning å vrenge igjennom. 


For å lage en bestemt bredde på veska, valgte jeg å sy inn trekantene i bund med noen få sting:





Han finner du her. Den er sydd og limt på vesken etter at den er ferdig.





Ta også en kikk på tidligere bloggposter for produkter laget med kork

You May Also Like

0 kommentarer