Broderi for barn - Turtelduer

53890000_1.jpg

Dette er et supert materialsett hvor man får kombinert broderi og dekorasjon med stoff og perler. Settet inneholder alt du trenger, med unntak av sakt. Størrelse på bildet er 13 cm i diameter.

Siden settet kombinerer enkel søm og stoff blir det ikke så mange sømmer, hvilket er bra, fordi det da ikke tar for lang tid. Som voksen brukte jeg omkring 2 timer på det. Det er et greit broderi, og jeg vil tippe på at det passer for barn fra omkring 7 år og oppover. Med litt hjelp til klipping kan også fingernemme yngre barn også få det til som et samarbeidsprosjekt.
 
 

Når man klipper til kan det være lurt å finne fram et mellomleggspapir/matpapir og tegne over slik at man har et mønster å klippe fra. Anbefaler å klippe det 2-3mm større enn det som er tegnet på, sånn at man dekker over bildet som er trykket på stoffet. Husk også på å legge malen på rett side på det grønne stoffet - slik at du ikke ender opp med speilvendt haug på bakken.




Når jeg har brodert fast stoffet har jeg splittet tråden i 3 sånn at jeg syr med 2 kordeler. Når man syr hjertene passer dette også fint, men for små barn vil det gå raskere å fylle hjertet om man splitter tråden i to, med tre kordeler i hver. Perlen tredde jeg på tråden før jeg tredde nålen.




Oppsummering: Flott materialsett for barn fra 7 år og oppover til voksen, perfekt for ferieturer eller som et helgeprosjekt, eller om man skal på besøk til en tante, onkel eller besteforeldre. Når man er ferdig klipper man bort stoffet som er til overs, etter at det er montert i rammen. Krever lite forberedelser, og er lett å ta fram når det er tid, kan også legges bort uansett hvor langt man har kommet :)

Lykke til  




You May Also Like

0 kommentarer