Many thanks

by - 10:00


I dag har jeg lekt mer med stempler fra Pretty Pink Posh, og denne gangen har jeg brukt stempelsettet Wild Rose  som har de nydeligste blomster.
På det første bildet ser dere litt av tankeprosessen min - jeg har laget en bakgrunn med Distress Oxide med fargene cracked pistachio og salty ocean


Når jeg har funnet frem stemplene jeg vil bruke så kan jeg bruke litt tid på å flytte de rundt på papiret for å få de der hvor jeg vil. 
På dette kortet skal jeg bruke en teknikk jeg så på Youtube - jeg husker ikke hvem sin video det var, men jeg tror det var en fra DT teamet til Gina K - hun hadde sett teknikken i en video fra Jennifer McGuire - så dette har spredd seg rundt på nettet. 
Men det er en veldig kul teknikk med stor effekt, så jeg kan jo egentlig forstå det. 


Og nå kommer vi til selve teknikken jeg ville vise.
Når stemplene er stemplet og embosset med hvit, så er det ingen forskjell på fargene inni motivene eller utenfor. For å få denne forskjellen, så har jeg gått over inne i motivene med en vannpensel og fjernet litt farge. Når jeg var ferdig med det, så gikk jeg over med en shimmerpenn fra Nuvo for å få litt glitter. 


Her sees det tydelig at motivene har blitt lysere enn fargene rundt :) 
 

Et bilde fra en annen vinkel viser også shimmeret som er lagt på blomstene og fuglene. 

Skrevet av DT Anita

You May Also Like

1 kommentarer