Mosaikk kort

by - 08:54

Jeg syns det er moro å lage mosaikk kort og da får man også brukt opp litt rester. Her har jeg brukt ark fra Maja design.

Jeg starter med å kute til en kartongbit i størrelsen 14 x 14 cm. Jeg har brukt en linjal og tegnet opp 4 streker som jeg vil legge mønsteret i før jeg legger på dobbelsidig limark



Måler hvor stor firkanten er i midten og kutter ut en bit ark som passer. Deretter kutter jeg opp noen striper med forskjellige arkrester i 1 cm bredde. 



Begynner å legge i en retning og følger merkene som er tegnet på kartongen. 



Når ene siden er ferdig så snur jeg arket og fortsetter i samme rekkefølge på motsatt side. 



Fortsetter så på del 3 av arket 


Og til slutt 4. og siste feltet. 



Jeg har ikke pyntet så mye på dette kortet for jeg ønsker at mosaikkbakgrunnen skal komme godt frem. Har limt på 2 sommerfugler av tre og stanset ut gratulerer med en dies fra Papirdesign

You May Also Like

0 kommentarer