Farget gipspynt - Frosk


Hobbykunst har nå fått inn ulike fargepulver fra Rayher, som kan brukes til å farge både gips og betong. Denne gangen har jeg forsøkt meg på den lyse grønne fargen, for å få litt følelse med hvordan den er å jobbe med. Jeg har benyttet ei froskeform i latex som utgangspunkt, samt noen småformer, i tilfelle jeg blander opp for mye gips, også den fra Rayher. 

3410302_PF_#SALL_#AOF_#V1

Fargene er ganske drøye i bruk, men man må regne med at det år med litt når man skal lage store volum. Til denne blandingen brukte jeg ca. 20 % av ei flakse. Det rakk til en gipsfrosk, samt 4 småfigurer. Jeg målte ut volum på forma, og blandet opp med riktig mengde gips ut fra det, for å ikke få for mye. 

Disse formene har supre detaljer, som kommer fint fram. Det anbefales å ikke støp ut mer gips enn man trenger, da den størkner relativt fort. Lurt å ha et stativ av papp, som er tilpasset forma, slik at den kan henge i den til den størkner. Jeg brukte ei bøtte, med ei stiv pappskive over. 




Som man kan se på bildet over er det viktig å fylle i nok gips slik at foten blir fullstendig. Jeg var nok litt gniten, så den ble litt skjør. Figurene er fine som de er, men kan også lakkes eller dekoreres alt ettersom hva man liker:) 

You May Also Like

0 kommentarer