Betong Juletrær - sett med 4

by - 08:53


Jeg har dilla på å lage ting med betong, og har en ny runde nå i høst for å lage litt julepynt og gaver. Følgende produkter er brukt: 

pensel

Blander betongpulver og vann i en tom isboks og fyller i formen. Men før jeg fyller betong i formen så pensler jeg innsiden med matolje for at trærne skal løsne lett når jeg skal ta de ut. Når jeg har fylt hele formen så dunker jeg den hardt i bordet for å få vekk luftbobler og at betongen fyller formen godt. Deretter lar jeg formen ligge i ro i et døgn så betongen tørker. Vær forsiktig når man tar trærne ut av formen og ikke hold formen så langt over bordet så de får stor fallhøyde. Jeg lar de tørke et par dager til før jeg begynner å legge å folie. Mest for å være sikker på at de er helt tørre før jeg begynner å male de eller legge på folie. 



Bruker en pensel og legger på kleben folie lim. Dette skal tørke litt og bli blankt før man legger på folie. Når det tørker så blir det klebrig. Legg folie ned på betongen og gni godt. Når folien løftes av så ser man hvor mye som ligger igjen. Etter å ha lagt folie på hele treet så ser man om det er ønskelig med mere og da kan man legge på mere folie lim og gjøre prosessen en gang til. 



Her har jeg brukt sølvfolie på disse trærne. 


You May Also Like

0 kommentarer