Blå perlearmbånd

by - 08:29

Armbånd er fine gaver å gi bort til en god venninne - både som bursdagsgave, julegave eller en liten oppmerksomhet. 

Her har jeg laget 2 armbånd med turkise perler som du finner her i nettbutikken. Jeg hadde noen perler for lite til armbånd nr 2 så da brukte jeg noen rester fra en annen boks. F.eks kan du bruke disse. Til disse perlene som har litt større hull så kan man bruke denne rullen med strikk. For enklere å tre perler på strikk så bruker jeg perlenåler.

Jeg syns det er greit å legge perlene utover i et mønster før jeg begynner å tre perlene. Nå har ikke jeg et eget brett for dette så jeg har bare brukt et lysfat med en kant. Men Hobbykunst har et brett som er kjekt å bruke hvis man lager mye smykker og det finner du her




Jeg knyter en knute når alle perlene er tredd på, og jeg har dratt knuten inn i en av perlene så den skjules. Har også tatt litt lim inn i hullet for at knuten skal holde seg på plass. 


You May Also Like

0 kommentarer