Juletrær med metalltape

by - 09:18

Jeg har fått litt sansen for julepynt i litt røffere stil enn det jeg har hatt tidligere. Jeg hadde kjøpt noen kjegler i papp for en tid tilbake som nå har blitt til metalljuletrær. 

Jeg har brukt restekartong og stanset ut stjerner i forskjellige størrelser, og man kan f.eks bruke denne diesen fra Rayher. På mine juletrær så har jeg limt 2 stjerner sammen for å få litt dybde på de.

Klipte opp mange biter med metalltape 3-5 cm lengde på de - og limte de som et lappeteppe over kjeglene. Når jeg er ferdig med å lime tape så tar jeg en bonefolder og trykker tapen inn til stjernene så de kommer bedre frem. Bruke bonefolderen til å trykke tapene godt ned i kjeglen også sånn at det ikke er noen luftbobler. Om det blir striper i tapen gjør ingenting for det gjør det litt mere røffere i stilen. Til slutt tar jeg sort gesso eller sort akrylmaling og maler på trærne. Jeg maler ikke hele treet med en gang,  for man ønsker ikke at malingen/gesso skal tørke. Bruker tørkepapir for å dra av malingen/gesso ganske med en gang og lar det ligge igjen litt i kantene på stjernene. Mal deretter en ny del av treet og tørk av. Hivs man syns det blir for lite maling som blir liggende igjen så kan man gjenta prosessen. 




You May Also Like

0 kommentarer