Julekalender 15 desember - Nordlys vinskjuler

by - 09:00




Jeg elsker å gi bort hjemmelagede julegaver til jul. 
Jeg liker det enda bedre når gavene kan brukes både ved høytider og til hverdags. 
Når jeg nå skulle lage denne vinskjuleren for første gang, ville jeg være sikker på å fange den nordiske 
følelsen, men samtidig gjøre at den brukes over hele verden. 
Norge er vel kjent for Nordlyset som opptrer på himmelen på vinterstid, og en flaske vin omringet 
av Nordlys vil se bra ut hele året.


Første steget var å avgjøre hvor på vinskjuleren Nordlyset skulle vise seg. 
Jeg satte stemplene opp langs bunnen av vinskjuleren for å se hvor stor plass stemplene ville ta. 
Med stemplene fortsatt på papiret, så brukte jeg Distress Ink Twisted Citron og lagde bølger 
opp mot toppen. Siden lyset skal være fokuset og høydepntet på vinskjuleren så måtte jeg få det på
riktig sted.

Når blekket var der hvor jeg ønsket det, tok jeg bort stemplene og startet med å ta på Distress Ink fra 
bunnen av vinskjuleren, og da startet jeg med Tumbled Glass. Jeg la først på et tynt lag for det er mye
lettere å gå over med mer blekk og eventuelt mørkere farger. Det er ikke like fullt å gjøre det omvendt
Jeg brukte så Blueprint Sketch innpå TumbIed Glass og dro fargene opp mot Twisted Citron. 
Jeg fortsatte så med Blueprint Sketch på den andre siden av nordlyset, før jeg så tok Chipped Safire 
og Blueprint Sketch opp mot toppen av vinskjuleren.


Jg gikk over en gang til med de samme fargene i samme rekkefølge og blendet de mer sammen
og lagde en dypere farge oppover mot toppen. Jeg gikk over 3 eller 4 ganger med hver farge
før jeg var helt fornøyd.

Så mikset jeg sammen litt Percet Pearls pulver med litt vann på arbeidsmatta mi.
Jeg brukte en liten pensel og flikket på litt tekstur opp i skyene. Jeg brukte et tørkepapir
til å tørke av overflaitsk vann med. Det ble en kul effekt med shimmer blandet med distress blekk så det så nesten ut som stjerner på en nattehimmel.



Jeg tørket hele papiret med tørkepistol så det ble klart for embossing.
jeg brukte stempelplattformen min til å sette det hele opp på rett linje og fikk det stemplet
perfekt. Så stemplet jeg flere ganger med Versafine.
jeg føler at det er den som er tettest svart farge og veldig fin til å embosse på.
Så snart stemplene var stemplet på og jeg var fornøyd med både stempeltrykket og fargen så gikk jeg over med Hero Arts clear embossing pulver og fikserte det hele med varmepistolen tilslutt.
Og det var det !
Da var det klart for å kutte det til å bruke det til vinskjuler.


Jeg husker ikke hvor jeg fant malen eller målene til vinskjuleren, så jeg vil ikke linke til mal eller gi kreditt til opphaveren. Det er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke husker.
Jeg googlet bare vinskjuler mal når jeg fant den.

Jeg ville ha klassisk nordlys følelse men man kan bruke absolutt det man vil eller fargene man vil når man skal lage denne. Det er bare å plukke ut sine favorittfarger og leke seg frem.

MVH,
Dawn

Materials used:
Neenah 80lb cover
Rahyer Heat Gun

You May Also Like

1 kommentarer