Stensiler, drager og paljetter

by - 11:10

Stemplene fra My Favorite Things har lenge vært en favoritt, og du finner mange av disse på Hobbykunst-Norge. Noen mener kanskje at de barnslige motivene bare er til barn, men jeg mener bestemt at også voksne trenger litt magi og lekenhet i livet sitt. Dette settet er forøvrig meget populært hos barn også, eventyrlig og gøy som det er.


Kortbasen er laget med Neenah Solarwhite Cardstock 110 lb, som er min absolutte yndlingskartong. Den er så stabil, glatt og gir fine foldekanter. På kortet har jeg kombinert en fargerik eventyrdrage fra "Magical Dragon" My Favorite Things, med en elegant bakgrunn laget med stensil og Distress Oxide i fargen Black Soot. Jeg stempler på Neenah Solarwhite cardstock 80 lb, den fungerer veldig godt til fargelegging med Copic Scetch som jeg elsker å bruke. Jeg ønsker meg alle fargene!!

Her har jeg klippet ut dragen og ilden for hånd. Du kan også velge å kjøpe tilhørende dies til stempelsettet.


Siste finish på bursdagskortet er limputer under tekstbanner, drage og ild. Som pynt har jeg tegnet noen sølvprikker med gel pen, og limt på små, blygrå paljetter.


Det var så gøy og effektfullt å lage bakgrunnen med stensiler og Distress Oxide, at jeg lagde et til i en håndvending. Stensilen "Radiating Rays" fra My Favorite Things er en av mine favorittstensiler, da den er perfekt til å lage både scener, rammer osv med. Her har jeg vist at den fungerer meget bra helt på egenhånd, kun flankert av tekststempel fra Huldradesigns plate "Blomster" og masse, små gullpaljetter. Ofte er det enkle det beste!


Igjen har jeg brukt Distress Oxide, denne gang med fargene Dried Marigold, Rusty Hinge og Aged Mahogny. Til å blende med har jeg falt helt for Life changing blender brushes fra Picket Fence, de gir så myke og glidende overganger, og er lette å holde rene. Jeg har denne pakken med 4 børster, det holder til mitt bruk.

Jeg ønsker meg flere stensiler, særlig sikler jeg på denne fra MFT,  denne fra Tim Holtz og denne fra Brutus Monroe. Stensiler gir proft resultat med liten innsats, det liker jeg!







🌹Cathrine

You May Also Like

0 kommentarer