Kort med turnabout-stempel

by - 09:00

Her har jeg laget et kort med en morsom teknikk. Har brukt ett stempel og fire ulike farger for å lage "blomsten". Så har jeg stanset ut bokstaver slik at at dette blir fokus på kortet. Slike bakgrunnsstempler er enkle å bruke, men man bør ha en stempelplattform. Og så er det bare å stemple i vei! :-)

Jeg har brukt et stempel fra Concord & 9th - Dahlia turnabout. Det finnes flere ulike slike turnabout-stempler og felles for de er at man bruker stempelplattform og stempler samme stempel fire ganger og snur det 90 grader for hver gang. Bruker man ulike farger blir det flotte mønstre. Her har jeg valgt å bruke ulike grønntoner. Jeg har valgt Distress Oxide i fargene Pine Needles, Mowed Lawn, Iced Spruce og Bundled Sage. 

Så har jeg stanset ut de store bokstavene fra bakgrunnen, stanset ut de samme bokstavene i mosegummi og limt disse sammen. Så har jeg limt bokstavene tilbake i "hullene". Teksten under er fra Huldra Designstudio

For rammen rundt har jeg brukt en die med sømkant og tørrembosset denne. Pyntet med litt bling til slutt.

Teksten inni er også fra Huldra designstudio.



You May Also Like

0 kommentarer