Fargelegging av små mus

by - 10:00


I dag blogger jeg et fargeleggingsinnlegg hvor jeg har fargelagt en søt liten mus fra My favorite Things fra platen It's a Mice Time to Celebrate 



Valgte ut denne skjønningen som jeg ville fargelegge i turkis og lilla for å matche noen rester jeg hadde med bakgrunn laget med Distress Oxide
Skal vise frem det kortet i et annet blogginnlegg men nå skal jeg fokusere på fargeleggingen.
Fargene jeg har brukt er : 

Pakken, sløyfen og hatten : BG01, BG02, BG05, V22, V25
Mus : W00, W0, W1, W2, W3 og W5




Jeg begynner med den mørkeste lilla, V25 der hvorjeg vil ha skygger på sløyfa.


Så tar jeg V22 over hele området jeg vil ha lilla. Jeg gjentar denne prosessen et par tre gnager for å få frem mest mulig dybde i fargen.


Så gjentar jeg det samme med turkis, hvor jeg begynner med den mørkeste BG05.


Tar den mellomste fargen, BG02 og drar den mørke litt ut før jeg går over hele med den lyseste. Gjentar denne prosessen to tre ganger også.


Så gjør jeg det samme med hatten - tar annenhver stripe lilla / turkis og legger den møske fargen ytterst som skygge.


Når jeg skal fargelegge musen så går jeg etter samme prinsippet som å fargelegge ansikt.
Lager en ring med den mørkeste fargen ytterst, W5, før jeg går innover med lysere og lysere farge før jeg tar W00 over hele for å dra det sammen. Jeg har brukt R30 i kinnene på musa.


Går over ansiktet et par ganger. Så legger jeg litt R20 i ørene hvor jeg vil ha markert litt rosa, før jeg går over hele inner øret med W0. Det er for å dempe rosafargen i øret.


Her er musa ferdig og klar til å begynne med et kort.
Jeg har laget et kort med den bakgrunnen jeg nevnte øverst, så det blir blogget fra meg en annen dag :)

Stempelklem fra Anita

You May Also Like

0 kommentarer