En haug med julekort

by - 09:00



Jeg har som mål å lage masse julekort i løpet av året og da må jeg jo også blogge disse.
Så her kommer det forhåpentlig julekort jevnt over hele pret fra min side.
Og det tenker jeg nødvendigvis ikke er en dum ide - kanskje jeg kan inspirere noen til å lage julekort i løpet av året istedenfor å niscrappe de siste ukene før jul.
For da har man jo ikke noe annet å gjøre mener jeg :p

Jeg har ikke tatt så mange nærbilder siden det er så mange julekort i innlegget her, totalt så viser jeg frem 8 kort i dag :)

jeg har tatt utgangspunkt i en arkblokk fra Studiolight som heter  Christmas Paper Pad nr 120.
Det som er så kjekt med disse arkblokkene er at de kommer i en mer passende str hvos man ønsker å lage kort som er mindre enn 6x6. Da får man plutselig ikke så mye resteark.


 Som dere sikkert vil legge merke til så har jeg brukt samme oppsettet på hele haugen av kort.
Jeg tok rett og slett ett av hvert ark og lekte meg frem med hvem jeg ville sette sammen.
På dette kortet har jeg brukt en juletekst fra Papirdesign. På dette kortet har jeg brukt en pointsetta. Enkelt og greit.


 Som dere sikkert legger merke til så har jeg gjort noe med resten av kortene som jeg ikke har gjort med øverste. Jeg har brukt servietter på alle andre kort, men glemte det rett og slett på det øverste kortet i innlegget. Jeg har brukt blondeservietter  fra Rayher og pakken med servietter heter Dear Santa. Flotte blondeservietter i nydelige julefarger som passer perfekt til julekort.
Jeg har revet serviettene i to så en serviett er brukt på to kort.



 Samme juletekst på dette kortet som de to forrige. Bilene og juletrærne som jeg har brukt på kortene er fra Rayher. De har utrolig mye kul dekor i tre som du kan finne her.
De er utrolig dekorative og gjør seg både på kort og på andre papirprosjekter.



 Følger samme oppskriften videre på kortene men her har jeg brukt tekst fra Huldra sin juleplate, Fleksi Jul Clear Stamps . Den har så mange kule juletekster og er veldig anvendelig.


 Her kommer det plitselig et juletre og en annen tekst fra Papirdesign.
Så selv om man har samme oppsett som utgangspunkt så blir de likevel varierte med små forskjeller på kortene.


 Her brukte jeg en grå bakgrunn og fikk et litt mer diskre kort med mer kontraster mot det røde.
Litt mer dramatikk på kortet.


 Mer nøytral dekor og mer dramatisk bakgrunn.


Super skjønt ark med masse julepingviner på. 



 Nærbilde av detaljer. Her har jeg fargelagt inni i teksten fra Hukdra med Copic for å få mer rødt på kortet. Det gir en kul effekt.


 Knall rød liten bil på vei med juletreet.


 Juletre med snødetaljer gjør seg godt på julekort.


 Enkelt og stilig, en rød pointsetta som pynt.


Til sist så kommer det et samlebilde av alle sammen :)
Samme arkserie gjør at de matcher godt sammen men likevel unike :)

Stempelklem fra Anita

You May Also Like

0 kommentarer