Jeg vil ha vår!

by - 20:00

Hei og hopp! Elin her i dag. Jeg vet ikke hvordan det er der du er, men her i Oslo har det nå blitt kaldt. Veldig kaldt. Hvert fall for en ispinne som meg. Syns på mange måter dette er den kaldeste tiden på året, selv om vinteren teknisk sett er kaldere. Nå er det kjølig ute, og det er jaggu kaldt inne også, på vinteren er det i det minste varmt inne. Derfor lengter jeg etter vår, noe som vises veldig tydelig i dagens kort. 

Jeg har brukt et hjørne av arket Spring 05 fra P13. Disse polske arkene er så tykke og gode og virkelig en fryd å jobbe med. Jeg stanset ut panelet mitt med den største dieen i Stitched Rectangles STAX 2-settet fra My Favorite Things. Sett 1 finner du i nettbutikken her. De er veldig like (jeg har begge settene), men diesene i sett 2 er 1/8 " større i begge retninger på hele settet, noe som gjør at jeg får den 1/16" kanten rundt jeg liker så godt når jeg bruker den største dieen derfra. 

Jeg stanset ut en sirkel i vellum av Stitched Circle STAX-settet, også fra My Favorite Things. Det gir en fin detalj og en helhet i kortet når både sirkelen og hovedpanelet har den samme juksesømmen. 

Jeg stanset ut tallene mine med dies fra Papirdesign. Jeg limte tre lag sammen under vellumen og fire lag oppå, der det øverste laget faktisk er fra mønsterarket. Det ser ikke ut som mønsterark, men arket har mye hvitt i midten, og ved å bruke mønsterarket istedenfor kartong får jeg samme hvitfarge på tallene og panelet bak, jeg syns det er en fordel når hvitfargene matcher. 

Til slutt limte jeg på noen paljetter fra Pretty Pink Posh, og kortet mitt var ferdig. 



You May Also Like

0 kommentarer