Konvolutt kort med mal

by - 10:00


I dag vil jeg vise et konvolutt kort, disse er super lette å lage, minimalt med bretting.
Jeg har brukt ark fra Maja design, disse har en fantastisk tykkelse og derfor blir resultatet en konvolutt som kjennes solid ut.

 
Jeg har gått ut i fra denne formen, målte opp i ønsket størrelse. Jeg valgte 18 cm i bredde på min base, lengde 30 cm.
Jeg valgte deretter og score på 10 cm og 20 cm.
Selve flappen har jeg klippet på skrå på frihånd, jeg målte meg bare inn mot midten, som i dette tilfelle var 9 cm.
Denne malene kan justeres i ønsket bredde så her er det bare å sette i gang.




Jeg valgte også å lage en lomme inni dette korter. Jeg skar til en bit papir i samme bredde som konvolutten, limte den helt ytterst i kanten slik at jeg fikk puttet et skrivefelt inni.




Jeg har brukt stempler fra papirdesign, platen solskinn.
Embosset teksten i sort
Små shaker elementer fra rayher, denne inneholder 5 forskjellige.

Håper jeg får se masse søte konvolutt kort der ute.
Ønsker alle en fin dag.

Klem fra DT Linda

You May Also Like

0 kommentarer