Med hjartet på rette staden - og Heartfelt blomstertips

by - 10:00

Hobbykunst har fått inn noen kjempesøte tremoduler til å sette inn i akryllhjerter og kuler. Her er det brukt en av innsatsene for å pynte et bryllupshjerte.


Akryllhertet som er brukt er 10 cm i diameter. Det er delbart i midten, slik at det er enkelt å få inn innsatsen.

Innsatsen er først satt sammen med trelim, deretter er den malt. Jeg anbefaler å sette sammen innsatsen før den males, ettersom sporene ellers kan bli vanskelig å få til å føye sammen. Dersom du skal pynte bunnen av hjertet slik jeg har gjort, kan det være lurt å tape sammen bunnen av hjertet med vanlig klar tape.



Blomstene her er laget med Heartfelt sitt Classic Rose sett. Jeg er så glad i dette settet og bruker det masse. Her er det først stemplet med stemplene fra Classic Rose settet, og så er det dieset ut med dies fra samme settet. Jeg har ikke brukt 3D formen her. 



Tips til å forme rosene


Til blomstene er det brukt 200g akvarellark. Først har jeg stemplet med stemplene fra Classic Rose settet og Distress Oxide - Antique Linen, så har jeg penslet på litt Distress Oxide - Worn lipstick, i midten av blomsten. Deretter er det dieset ut med dies fra samme settet. Først er det formet knoppen inne i rosen (med en rosa midten ut mot resten av rosen), deretter er knoppen limt på et sett med kronblad. Kronbladene bøyes, slik at de ligger riktig og ett sett med kronblader til legges på.



Hvis du er nybegynner på Heartfelt sine sett, anbefaler jeg Classic Rose settet. Med dette settet kan du egentlig lage ulike blomster, og det er greit i bruk. Selv om settet tilsammen er dyrt, så sparer det seg fort inn igjen når du har fått laget opp litt blomster. Du har i tillegg mulighet til å få blomstene i akkurat den fargen du ønsker og som passer til prosjektene dine. Jeg bruker ofte tykke akvarellark eller rett og slett rester fra kolleksjonene jeg skal bruke. Det er godt med ark som det er litt tykkelse og kvalitet på. Jeg anbefaler tykkelsen du typisk finner hos Maja og Primaark.


Roser og blader er lagt på med limpistol


I toppen av hjertet har jeg bundet fast et lite bånd, som hjertet henger i.




Håper dette inspirerte. Skrappehilsen fra Kirsten





 

You May Also Like

0 kommentarer