Mavebånd til kjøkkenkluter

by - 09:00

Jeg får ofte spørsmål om hvordan jeg lager mavebånd til mine kjøkkenkluter, og siden jeg holder på med papirhobby så er det enkelt å bruke det man har tilgjengelig. Jeg bruker ofte rester av kartong og ark til dette. 



Kutt til striper av kartong enten fra 12" x 12" bazill eller A4 kartong. Stripene kutter jeg så de er 7 cm brede. 

Deretter kutter jeg til mønsterpapir som matcher klutene og de er 6 cm brede og like lange som kartongen.  



Deretter limer jeg mønsterpapiret midt på kartongremsen



Jeg bruker en saks med mønster på og jeg bruker en tilsvarende som denne som Hobbykunst har. Min er kjempegammel og ble kjøpt i min spede begynnelse som kortlager, men den er den som jeg har brukt masse. Klipper sånn at det blir en liten hvit kant rundt mønsterpapiret på begge sider. 



Her har jeg laget ferdig 3 stykker



Når jeg skal binde sammen kluter så bare bretter jeg rundt kluten og limer sammen på baksiden med dobbelsidig tape.



skjøten vises ikke så godt her på bildet 



Som dekor så kan man bruke det man har. Jeg har jeg stanset ut et bilde fra Pion og limt på en hvit kartongbit. Deretter tok jeg saksa og klippet rundt så det blir en kant. Men man kan også bruke dies om man har det. Deretter har jeg limt på et par blomster og blader, og noen halvperler. Man kan dekorere bare med blomster også hvis man ønsker det - eller om man har noe annet å pynte med. 

Til de som lurer på mønsteret så finner man det på inspirasjonssiden her



You May Also Like

0 kommentarer