Adventskalender

by - 10:00

 Her har jeg laget 2 adventskalendere som man bare åpner hver adventsøndag. 1 skuff for hver søndag og jeg har puttet noen nissesjokolader i disse. 

Produkter som jeg har brukt er: 

Ark fra Papirdesign julekurver og snøfnugg

Rayher dies julekule og landskap

Stempel fra Mathia design

Bil tredekor fra Rayher


Disse har jeg kjøpt både hos Europris og Coop, og de finnes sikkert på andre matbutikker også. 


Jeg har kuttet 4 biter som er 8,2 cm x 13 cm og jeg har scoret på 2,2 cm på hver side av de fire bitene. Kuttes som vist på bildet under. 



Jeg liker best å bruke flytende lim når jeg skal lime sammen esker for da er det enklere å justere litt hvis man er uheldig å limer litt skjevt. 


Lim sammen alle 4 eskene. 

Deretter kutter man to biter som skal blir lokket rundt de fire eskene. En bit kuttes i størrelsen 8,7 cm x 15,2 cm. Dette skal bli bunnen da et 12 x 12 ark ikke er bredt nok til å lage hele boksen rundt. 

Bit nr 2 kuttes i størrelsen 8,7 cm x 23,3 cm. Score på 1,5 cm - 3,9 cm - 19,4 cm - 21,8 cm



Lim på den ytterste delen på begge sider og lim fast bunnen. 



her vises kalenderen når den er limt sammen (med bunnen opp) og med de fire eskene inni. 



Jeg har kuttet til matte og ark på toppen, bunnen og sidene og limt på. Deretter har jeg limt scrappepapir på de små skuffene (har ikke hatt matte på de) Arkene er fra Papirdesign, stempel er fra Mathia design og motivet er julekule dies fra Rayher hvor jeg har klippet vekk delen på toppen. 



Har brukt knotter fra Tim Holtz




Her har jeg også brukt ark fra Papirdesign, og i tillegg dies fra Rayher. Bilen er også fra Rayher


- DT Sissel Anita -


You May Also Like

0 kommentarer