Julekalender med Maja Design

by - 11:32

 


Inspirert av to youtube videoer så ville jeg lage en julekalender i år. Jeg var usikker på hvilke mønsterark jeg skulle bruke, helt til Hobbykunst fikk inn Maja Design sin julekolleksjon - Traditional Christmas. Falt for den og visste jeg måtte bruke arkene fra den 6 x 6 blokken, den finner du her.


Forsiden er det nydelige Santa's Elves arket, baksiden er Family Gathering det grønne arket er Aspen fra Bazzil. 


Du kan selv velge bånd, her finner du Hobbykunst sitt utvalg. Jeg har brukt en meter her, slik at sløyfen blir stor. Husk å lime på båndet før du limer på for- og bakside.


Bak eskene har jeg brukte Christmas Apples arket sin bakside, det passet godt inn til arkene. Tallene er dieset ut i en hvit glitter mosegummi.



Som jeg sa har jeg blit inspirert av to videoer på youtube, A Nostalgia Advent calendar og Advent calendar with lights.

Eskene er laget slik de lages i den siste videoen, esken er 11x11 cm og scoret på 2,5 cm på hver side. Lokkene er 11,3 x 11,3 cm og også scoret på 2,5 cm på hver side.

Permen er 28,7 x 23,5 cm(2 deler), ryggen er 28,7 x 7,5 cm. Dette var første gang jeg lagde en perm/ et album, og det var gøy og utfordrende.

Her er en video av kalenderen.


- DT Tine -

You May Also Like

1 kommentarer