Superenkel pakkelapp

by - 09:00

 Hei og hopp! Elin her i dag, og jeg har en superenkel pakkelapp å dele i dag. Denne kan enkelt masseproduseres, hvis det er ønskelig. 

Jeg hadde en bit til overs fra et kort jeg lagde tidligere i høst. Den opprinnelige planen for det kortet var nemlig et standard, liggende A2-kort, men formatet passet ikke helt til motivet og oppsettet mitt, så jeg kuttet av 1 1/4" på bredden og fikk et kvadratisk kort til slutt, som passet meg mye bedre. Det betydde dermed at jeg hadde en smal strimmel igjen, og den smale strimmelen passet perfekt for denne lille bjørnen fra Bitty Bears-settet til My Favorite Things, som jeg fargela kjapt, klippet ut og limte på basen med lav 3D-teip. 

Hvis du vil masseprodusere har jeg følgende råd (dette vil lage 8 pakkelapper): 

1. Preg og brett et ark hvit lettersizekartong på midten på langs. Da har du en brettet base som måler 11 x 4 1/4".

2. Skjær et ark i ønsket farget lettersizekartong på midten på langs og lim den ene halvdelen oppå den ene siden av den hvite basen. 

3. Kutt denne doble basen med hvit og farget kartong i strimler som er 1 1/4" brede. Du får 8 stykker pluss en rest. 

4. Bruk en stensil og embossingpaste til å lage snøfnuggbakgrunn på en bit hvit kartong som måler 9 x 4 1/8". Når embossinpasten har tørket deler du dette panelet i 8 strimler som er 1 1/8" brede. Lim disse midt på de fargede panelene, da får du en fin 1/16" kant rundt hele det hvite panelet. 

5. Fargelegg 8 bjørner og klipp ut. Stempelsettet har flere bjørner som er fine til jul, men du kan selvfølgelig stemple og fargelegge den samme bjørnen flere ganger hvis du ønsker. Lim bjørnene på snøfnuggpanelene med 3D-teip. Hvis du ønsker kan du lage hull i toppen og træ bånd gjennom, men siden disse har brettekant øverst som på et vanlig kort kan de lukkes over pakkebånd også. 

You May Also Like

0 kommentarer