Tre kort med trekanter

by - 09:00

Hei og hopp! Elin her i dag, med ikke mindre enn tre kort, alle i litt forskjellige fargekombinasjoner, og alle med bakgrunn laget av trekanter av farget kartong. 


Inspirasjonen til kortene kommer fra denne puten jeg har i sofaen. Relativt nøytral, samtidig som den er grafisk, og ikke minst har den blå trekanter (de er mørkere blå i virkeligheten enn på bildet, vinterlyset kødder med meg for tiden).


På det første kortet brukte jeg nøyaktig samme design på trekantene mine som på puta, bare i andre farger. Jeg limte alle trekantene sammen på et vanlig ark. Jeg har brukt en die til å stanse ut trekantene mine, men du kan også skjære til en haug med kvadrater i lik størrelse og dele dem på diagonalen, det gir samme resultat. Jeg la 3D-teip bakpå panelet med alle trekantene og limte det på en kortbase som er 4 3/4 x 4 3/4". Jeg stemplet og embosset en tekst fra Altenew på en blå sirkel og limte den på 3D-teip midt på kortet, før jeg pyntet enkelt med noen matte gullpaljetter. 


Kort nummer to. Her har jeg brukt det samme oppsettet med trekanter, men i en annen fargekombinasjon, og jeg har også forlenget mønsteret så jeg skulle få et vanlig A2-kort. Også her har jeg limt trekantene til kortbasen med 3D-teip, og jeg har brukt en hello-die fra My Favorite Things som hovedfokus. My Friend, som jeg har stemplet med VersaMark og embosset med hvitt embossingpulver fra Ranger, kommer fra Leaf Clusters-platen til Altenew


Det siste kortet er en regnbuevariant. Her går mønsteret hele veien til kanten av kortet, og jeg har brukt bokstavdies fra My Favorite Things og litt vellum i midten av kortet for å få bokstavene til å komme litt bedre frem uten å skjule bakgrunnen helt. 

You May Also Like

0 kommentarer