You rule

by - 09:00

Hei og hopp! Elin her i dag, med et relativt enkelt guttekort. Guttekort er vel ikke noe de fleste av oss lager for mye av, men det trenger ikke være komplisert. Lag en kul bakgrunn, og du kommer langt. 

Grønt er ikke en farge jeg bruker veldig mye, men til guttekort syns jeg det er kult. Faktisk enda kulere enn blått, så her har jeg brukt ikke mindre enn fem forskjellige grønnfarger til å sverte bakgrunnen min. Alle er fra Altenew (Bamboo, Parrot, Grass Field, Shadow Creek og Evergreen). Stensilen er også fra Altenew (Geometric Landscape), men akkurat nå klarer jeg ikke å finne verken blekket eller stensilen i nettbutikken. 


Jeg stemplet Skatekille fra hÄnglar & Wings og fargela ham med Copics, før jeg klippet ham ut. Jeg satte 1 mm skumputer fra Rayher bak ham for å få ham litt opp fra bakgrunnen, og stemplet det ene tekststempelet som er i stempelsettet og embosset det i hvitt på svart kartong, før jeg brukte cut-align-linjalen fra My Sweet Petunia til å skjære ut teksten. Den linjalen er helt genial, den sørger for at du får strimler som har perfekt avstand fra den stemplede teksten til kanten, og det blir helt rett, noe som er ganske så vesentlig når pirkeguri lager kort. 

Selv om det er et guttekort syns jeg jeg måtte pynte litt, og da var valget veldig enkelt: svarte dotter fra Papirdesign. 


You May Also Like

0 kommentarer