Project life: min måte

by - 09:00

Hei, da er jeg klar for mitt første innlegg her hos Hobbykunst.
Tenkte det passet bra med noen sider fra Trondheims-turen jeg og ungene hadde i sommer, der jeg viser mine favoritter for hvordan man kan pynte en project life side.

For det må være flatt, bygger man i høyden på ett PL kort vil man oppleve at kortet vil falle ut...

Kortene jeg har brukt er fra Simple stories, og heter  So fancy

     Her har jeg kuttet i lommene slik at jeg kunne ha den stripen liggende i begge lommene uten å                                 dele den i to. Stripen er klipt ut fra ett av kortene til So fancy
             Jeg har også tegnet små bobler på kortet, jeg liker veldig godt effekten det gir.


På disse lommene fra simples stories er det en lang lomme, og her har jeg laget en form for shake-lomme, jeg har først laget en liten stripe (kuttet opp en bit av ett av kortene til So fancy og brukt klistremerkene til So fancy til teksten) så har jeg bruktFusetoolen slik at den holder seg på plass midt i lommen, etter det har jeg hatt i masse Paljetter og fuset  igjen hele lommen


                                Simple stories har masse kjekke klistremerker, og disse bruker jeg ofte to ganger..
 Først bruker jeg selve klistremerket, og så klipper jeg ut "ytterkanten" som er igjen på arket.

   Her kan du også se at jeg har embosset små rundinger på Vellum. Det gir en spennende bakgrunn
                                    Du finner masse fine embossingpulver her:Embossing

           Jeg har punchet ut små sirkler med Vellum, og siden vellum reagerer dårlig på fukt                                (krøller seg) så bruker jeg Xyron lim til vellum. Da blir det som små klistremerker.

              Jeg har også stanset ut en skrablesirkel i vellum (ja jeg er veldig glad i vellum hihi)
                  Diesen jeg har brukt er Dies fra Rayher, her har jeg brukt stiftemaskina mi.
            Under bildet har jeg brukt hvit hyssing for å understreke de tilfeldige linjene fra diesen.
                                                      Beautiful er fancy pants puffy sticker

Baksiden er laget med de samme kortene; Simple stories; So fancy
En renere side her, her hadde jeg lyst til rett og slett la kortene være pynten.
Så kun noen få klistremerker, og noen vellum sirkler

                                                  Klistremerket erfancy pants puffy sticker
   Her ser du shaker lommen min på baksiden, det som er viktig å tenke på når man lager slike lommer man ser igjennom er hvordan passer dette inn til baksiden... Derfor må du planlegge baksiden når du lager fremsiden.
Jeg visste at jeg skulle lage en side om hva vi spiste den første dagen, og valgte et enkelt klistremerke, fargene og selve kortet passet jo siden jeg brukes samme kort på begge sidene







Håper deres fikk litt inspirasjon til å prøve noen av mine favorittpynte-ting..
Linda 

You May Also Like

0 kommentarer