Julekort med selvlaget bakgrunn

by - 09:25

Da er jeg i gang med årets julekort, og jeg storkoser meg mens jeg lager de. Rayher har flere juledies som er så flotte, og det kommer masse kort i bloggen fremover for å vise frem disse diesene. Det kommer en ftrinn for trinn orklaring på bakgrunnen senere i bloggen, så jeg forklarer ikke så nøye nå hva jeg har gjort. Men bakgrunnen er laget med akvarelltusjer fra Solo Gayo, og du kan lese mer om de her.


Jeg har holdt julekort enkelt for å ikke ta fokuset bort fra diesene jeg har brukt. Treet jeg har brukt kommer i et sett med fem dies - hvorav det er to trær i forskjellige størrelser, to hjerter og en knapp. De er i størrelse så man kan dekorere treet med de.


Reinsdyret  jeg har brukt foran på kortet har jeg stanset ut i selvklebende korkpapir i 5 mm tykkelse, for å lage litt dimensjon i kortet .

 Jeg har brukt snøpenn rundt juletreet og strødd på ekstra glitter .
Teksten er fra Papiresign og er på platen som heter juleord og embosset med frosted crystal embossing pulver. Det var ikke så enkelt å få et bra bilde av den teksten pga gjennskinn, men det ble en utrolig kul effekt. Senere skal jeg også vise i bloggen hvordan man kan bruke det samme embossingpulveret til å lage kule julebakgrunner til årets julekort. 



Skrevet av DT Anita

You May Also Like

0 kommentarer