Liten pizzaeske tutorial

by - 08:42

Jeg har i sommer laget en del kort som er ca 4" x 4" (eller ca 10 x 10 cm). Disse kortene er fine å gi bort som en gave til noen som har alt. Så da fant jeg en tutorial på internett på en liten pizzaeske, men den var mindre i størrelse så jeg har utarbeidet en boks som er litt større så det er plass til kortene i esken med litt luft rundt. 

Tutorial: 
Kutt kartongen i 6 1/4" x  11 2/4" (ca 15,9 cm x 29,2 cm)
Bruk scoreboard eller bonefolder på skjærebrettet og score på 1" og 5 1/4" (ca 2,5 cm og 13,3 cm) på den korteste siden av arket
Snu arket og score på 1", 5 1/4", 6 1/4" og 10 2/4". (ca 2,5 cm, 13,3 cm, 15,9 cm og 28,5 cm)

Klipp i scorekanten fra begge langsidene og inn mot scorelinjen som går motsatt vei




Brett i alle scorelinjene



Når jeg skal begynne å lime sammen esken så syns jeg det er best å bruke flytende lim istedet for tape, for da har man mulighet til å justere litt hvis man ikke får limt helt rett på første forsøk. Brett opp kanten og lim fast den lille flappen på innsiden av esken



Deretter tar jeg de to små flappene på midten og har lim på disse også og limer fast på innsiden av kanten på esken. 



Da er man ferdig med bunnen av esken



Tar så lim på de siste to små flappene og limer disse også på innsiden av lokket. 



Sånn ser esken ut ferdig limt



Esken er ferdig og man kan begynne å dekorere. Hvor mye man vil dekorere er opp til deg selv. 



På denne esken har jeg brukt et ark fra Kaisercraft som jeg syns er fint nok i seg selv og som jeg ikke vil dekke med noe pynt. 


I bloggposten som kommer i morgen kommer det bilder av kortene jeg har laget



You May Also Like

0 kommentarer