Sånn kan det gjøres ...

by - 09:00

...når blomsterpottene dine har en farge du ikke liker lengre ...
Jeg kjøpte,for lenge siden et sett fra Rayher som inneholder
 betongpasta og lasur i hvitt og mørk grå som jeg nå ville bruke på terrakotta-pottene mine som bare samlet støv.



Pastaen påføres med en svamp eller spatel
i et tynt lag og la det tørke

Som dere ser,så ble det en litt 
"taggete" overflate ,noe jeg ikke ønsket.


Jeg brukte en tørr svamp for å få en jevnere overflate ,men lot pastaen tørke litt først.
Som dere ser,så er pastaen veldig dekkende ,så det trengs bare et lag.

Når pastaen er tørr ,etter ca 1 time skal fargemediumet påføres.
Jeg dyppet svampen i det mørkeste først,så det lyse.
Det blir flotte sjatteringer alt etter eget ønske.
Bruker du mest av den mørke,så vil jo krukken bli mørkere
Prøv deg frem til ønsket resultat



Jeg er veldig fornøyd med mine "nye" krukker 
Fine ,ikke sant ?

Gode ønsker for sommeren fra 
DT Helle

You May Also Like

2 kommentarer

  1. Så flotte de ble. Tusen takk for ideen dette må prøvest

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ,Anita :-)
      Ja gjør det ,og tagg oss gjerne hvis du publiserer bilder på FB

      DT Helle

      Slett