Pyramidekort

by - 09:00

Jeg fikk lyst til å prøve et kort som jeg aldri har lagd før - Pyramidekort, og det ble så moro at jeg har laget flere baser som jeg skal dekorere etter hvert.

Jeg starter med 3 stk biter kartong som er kuttet 6" x 6". Score hver bit midt på fra hjørne til hjørne. Svertet alle kantene med catseye pute. 



Deretter har jeg kuttet 3 biter med papir som matcher i størrelsen 14,5 x14,5 cm og kuttet på skrå. man har da ark til to kort. Jeg svertet også kantene på arkene. Jeg har brukt ark fra denne blokken fra Dovecraft. 



Limer en bit med papir på hver enkelt kartongbit. 




Deretter skal alle 3 bitene limes sammen som vist under her. Før jeg legger på lim så tar jeg bit nr 2 og legger på bit nr 1 og merker av hvor langt ned jeg skal legge på lim



Lim fast bit nr 2. Jeg liker å bruke flytende lim på sånne prosjekt for da kan man justere litt hvis det trengs. Brett gjerne bitene der man har laget en score linje for å se om det ser ok ut 



Bitene skal limes sammen slik



Lim på borrelås sånn at pyramidekortet holder seg sammen når det står oppreist. Dette er gjort for både å kunne sende kortet i posten, men også for å ha mulighet til å skrive en hilsen inni kortet. 



Her har jeg satt sammen kortet og dekorert. Her har jeg brukt stempelplata Julebil fra Huldra Designstudio. 



Denne siden har jeg brukt gull glitterlim inne i julestjernene. 



Jeg har klippet ut julestjerner fra et av arkene i blokka og limt på 3D puter som er 1 mm tykke. Teksten er stemplet med Archival ink fra denne pakken. 



Har dekorert med halvperler fra Pretty Pink Posh. Brukte også gull glitterlim inni julestjernene. 

You May Also Like

0 kommentarer