Jul, jul, strålende jul

by - 09:00

Hei og hopp.

Vi begynner å nærme oss jul med stormskritt, så jeg har et enkelt julekort å vise frem i dag. De som kjenner meg godt vet at det er to typer julekort jeg ikke lager - julekort med blomster og røde julekort. Jeg har en slags sperre når det gjelder det, men fikk en liten utfordring i et stempelsett med julestjerner fra Pretty Pink Posh. Jeg liker utfordringer, så dagens kort har både rødt og blomster.

Jeg stemplet blomstene og bladene i MISTIen min, fargela dem med Copics, la arket tilbake i MISTIen og stemplet på nytt på samme sted som første gang, bare med VersaMark. Det gjør at jeg får både embossing og Copic-fargelegging på samme motiv. Man bør nemlig ikke fargelegge embossede motiver med Copics, det kan ødelegge tuppen på tusjen. Fargelegger du først og embosser etterpå slipper du hele problematikken.

Jeg ville ha en enkel, men ikke altfor enkel bakgrunn på kortet mitt. Valget falt på et ark med folierte gulldetaljer. Prikkene går litt inn i arket og gir et letterpress-utseende som jeg virkelig liker.

Jeg stemplet en tekst fra en stempelplate fra Huldra designstudio på samme måte som jeg stemplet blomstene. Jeg fargela inni bokstavene, stemplet over med VersaMark og så embosset. Jeg satte tekstpanelet på lave 3D-puter og limte på en tynn strimmel gullkartong over og under for en liten ekstra gulldetalj. Klippet ut blomstene og bladene og limte dem på tekstpanelet og satte krystaller fra Papirdesign i midten av blomstene.

Her kommer gullprikkene i hovedpanelet på kortet godt frem.

Jeg prøver å være flink til å få med hvilke tusjer jeg har brukt på motivene mine, veldig kort og enkel fargepalett denne gangen.

Håper du lot deg inspirere til å prøve deg på litt jul.

Kreativ klem fra Elin

You May Also Like

0 kommentarer