Hallo - du fortjener det beste

by - 09:00

Hei og hopp! Jeg har laget et kort nesten helt uten stempling. Jeg valgte en coverdie fra Neat & Tangled og en hallodie fra Papirdesign og lagde noe jeg egentlig likevel vil kalle et typisk Elin-kort.


Jeg startet ved å sverte distress oxide-blekk (fargene Picked Raspberry, Salty Ocean, Peacock Feathers, Cracked Pistachio, Twisted Citron og Fossilized Amber ) over et panel stort nok til å dekke fronten av kortet mitt. Jeg sprutet over rent vann og tørket av med tørkepapir, før jeg sprutet over hvitt blekk i dråper og lot det tørke.


Jeg limte deretter Stick It bak hele panelet. Dette er en veldig tynn dobbeltsidig teip som er perfekt når du skal stanse ut dies der det blir litt pirkete.

Deretter skjærte jeg til en bit mosegummi like stort som panelet jeg skulle bruke.

Jeg stanset ut det svertede panelet først, og deretter mosegummien med samme die. Jeg tar dette i to runder. Hvis jeg stanser ut begge samtidig blir ikke kuttekantene på mosegummien jevne, og jeg kan få rynker i kartongen siden presset under dermed ikke er jevnt. Ved å stanse ut i to omganger holder alt seg mye penere.


Den neste delen av jobben er litt pirkete. Her tok jeg ut hver bit av den svertede biten, fjernet beskyttelsespapiret fra den dobbeltsidige teipen på baksiden og limte den på tilsvarende bit mosegummi. Da alle bitene var på plass tok jeg flytende lim på baksiden av hver mosegummibit (forsiktig, så jeg ikke fikk lim på rammen) og limte det på frontpanelet på kortet mitt. Jeg la noe tungt oppå og sørget for at alt tørket ordentlig.

Deretter kunne jeg fjerne mosegummirammen forsiktig fra resten av kortet, og bitene ligger igjen der de skal.

Jeg stanset ut en hallodie fra Papirdesign flere ganger i hvit kartong og limte dem oppå hverandre for dimensjon.

Da var det bare igjen å lime hallo på kortet, også her brukte jeg flytende lim, og lurte litt englehår fra Mester Grønn under for å lage litt mer liv i kortet. Jeg stemplet også en undertittel på svart kartong og embosset i hvitt. Det blir et ordentlig blikkfang på et såpass fargerikt kort. Jeg satte på tekststripen min med 3D-teip.

Noen paljetter fra Pretty Pink Posh er siste lille finish.

Takket være at jeg limte alle bitene på kortet mens jeg fortsatt hadde rammen rundt er de nå perfekt plassert, og kortet er veldig rent selv om jeg har brukt mange farger.

Det er ingen hemmelighet at jeg digger å fargelegge, men jeg digger også å lage kort som dette, selv om det er litt pirk å lime alle bitene sammen. Jeg er faktisk ganske glad i pirk også!

You May Also Like

1 kommentarer