En seier for småstemplene

by - 09:00

Hei og hopp.

I dag slår jeg et slag for alle småstemplene. Ofte i et stempelsett finnes det i tillegg til de litt større stemplene noen mindre som fyller ut plassen på stempelplaten. Disse blir ofte glemt, da vi gjerne kjøper stempelplatene for de store stemplene. I dag har jeg brukt flesteparten av småstemplene i et stempelsett fra Pretty Pink Posh og stemplet dem over hele fronten av kortet mitt.

Å stemple såpass mange stempler tar litt tid. Ikke bare skal de stemples, men for at det hele skal se litt vilkårlig ut til slutt stemples de ikke i noe mønster, og hvert stempel må derfor plasseres på nytt for hver stempling. Jeg brukte vel omtrent en time på å stemple alle disse småstemplene, før jeg fargela dem med Prismacolor-blyanter.

Jeg prøver så godt jeg kan å bruke rester av mønsterark på kortene mine, så her fant jeg noen Maja Design-rester i farger som matchet fargeleggingen min. Det rødstripete er fra Home for the Holidays-kolleksjonen, mens det øverste er fra Vintage Frost Basics-serien, som kom ut helt tilbake i 2013. Jeg er jo ikke akkurat kjent for å være den som bruker mest ark på kortene mine, så det minker ikke så fort av restelageret, men litt og litt er bedre enn ingenting.

Jeg brukte et diesett fra Papirdesign til å lage teksten på kortet mitt. Jeg stanset ut selve teksten åtte ganger i hvit kartong og skyggen to ganger i vellum. Jeg limte tre lag med den hvite kartongen oppå hverandre, så vellumlagene, og til slutt de siste fem lagene med hvit kartong. Resultatet er en tekst som virkelig kommer frem på kortet. Et triks når man limer vellum er å bruke et jevnt lag med lim på hele baksiden, da vil ikke limet vises gjennom.

Jeg avslutter med fargene jeg har brukt. Veldig uvant å bruke Prismacolor-blyantene mine istedenfor Copics (tregere går det selvfølgelig også), men jeg prøver å bli flinkere til å bruke det jeg har, og det er jo litt synd om de bare blir liggende i en skuff uten å bli brukt, ikke sant?

You May Also Like

0 kommentarer