Inspirert av mønsterark

by - 09:00

Hei og hopp! Enkelte mønsterark gjør at man blir inspirert til å bruke dem til noe annet enn bare rektangulære flater av papir. På dagens kort har jeg gjort nettopp det, med dette mønsterarket fra Pink Paislee som du finner hos Hobbykunst.

Utrolig nok er det faktisk kun ett mønsterark som er brukt på dette kortet. Den lysere, mer diskrete bakgrunnen er nemlig baksiden av mønsterarket med alle blomstene.
Jeg bestemte meg for å klippe rundt noen av blomstene og bruke dem som elementer på kortet mitt. Vanligvis liker jeg å klippe helt til kanten, men stilkene på disse blomstene er ganske spinkle, så jeg syns det var best med en hvit kant rundt for å spare meg for mye trøbbel.
Jeg satte lave 3D-puter bak blomstene mine og monterte dem der jeg ville ha dem på kortet. Nede i det høyre hjørnet ser du også at jeg har brukt det jeg hadde til overs på innsiden, der har jeg riktignok kun limt det rett på uten 3D-puter bak, med en tynn strimmel av det lyseblå tvers over nederst på innsiden. Tekststempelet på fronten kommer fra Fleksitekstplaten til Huldra designstudio og er stemplet med Papertrey Ink Enchanted Evening blekk. Den er egentlig ganske mørk, men mulig jeg burde ha gått for en farge som er enda mørkere, jeg syns den ser litt blass ut mot det mørkeste i blomstene.
Her syns det godt at blomstene sitter litt opp fra fronten av kortet. Jeg har brukt svarte 3D-puter, syns de ofte er bedre å bruke enn hvite, de er nemlig mindre synlige fra siden.
Til slutt limte jeg på raindrops fra Little Things from Lucy's Cards i forskjellige størrelser rundt blomstene mine. Vanligvis setter jeg småpynt som dette rundt teksten, to under og en over, men her har jeg fokusert på blomstene istedenfor. Pynten gjør at øynene dras mot blomstene, og gratulerer-teksten blir mer som et bakgrunnselement.

You May Also Like

0 kommentarer