En hilsen til deg

by - 09:00


Hei og hopp! Jeg har lekt meg med monstre, bakgrunn og diecuts til dagens kort.

Det er ingen tvil om at jeg liker å lage enkle kort, men mine enkle kort er ofte ikke så enkle som man skulle tro ved første øyekast. Dette er et sånt kort. Jeg startet med å stemple monstrene fra Monster-platen til Huldra designstudio. Jeg hadde en plan for dette kortet, så jeg visste jeg trengte seks monstre. Det er kun fem på platen, så en måtte stemples to ganger. For å gjøre dem litt forskjellig ga jeg den ene tenner. Da alle var ferdig fargelagt klippet jeg dem ut. Siden de er så små er det skikkelig pirkejobb som tar tid, men det var dette med detaljer, da. Jeg er glad i detaljer og også ganske glad i pirk, så dette var jobb for meg.

Jeg lagde bakgrunnen ved å maskere alle fire kantene, før jeg gikk inn med forskjellige farger Distress Ink med blenderbørster fra Taylored Expressions. Jeg gikk i en slags regnbuerekkefølge, de er fra nederst til øverst Worn Lipstick, Spiced Marmalade, Squeezed Lemonade, Twisted Citron, Cracked Pistachio, Mermaid Lagoon og Blueprint Sketch. Ved å bruke blenderbørstene får jeg en ganske dus fargepalett. Jeg valgte de varme fargene nederst og de kalde fargene øverst på bakgrunnen. Monstrene er satt på i motsatt rekkefølge, så monstrene i kalde farger har varme farger i bakgrunnen, mens monstrene i varme farger har kalde farger i bakgrunnen.

Mer pirkearbeid. Jeg stanset ut en coverdie fra Uniquely Creative 8 ganger i hvit kartong. Jeg limte 7 av lagene sammen og satte dem sentrert på kortbasen. På baksiden av den siste limte jeg fast acetat i annenhver åpning, jeg ville nemlig lage shakerkort og ha paljetter i de hullene hvor jeg ikke hadde monstre. Jeg fylte hullene med paljettblandinger i farger som matchet bakgrunnen og limte det siste hvite laget med kartong oppå.

Til slutt gjensto kun å lime fast monstrene med 3D-puter og å få på en hilsen. Jeg stemplet og embosset en tekst fra en tekstplate fra Mathia design og satte limte den på med en smal strimmel 3D-teip. Teksten er egentlig lenger, men jeg hadde ikke plass til mer, så jeg stemplet EN HILSEN først, embosset det, og stemplet TIL DEG etterpå og embosset det. Til den typen stempeljobber er Mistien uvurderlig, alt er på rett linje!




You May Also Like

0 kommentarer