Gla'kort med monstre

by - 14:30

Hei og hopp! Det er ingen stor hemmelighet at jeg liker små, søte monstre. I dag har jeg et fargerikt monsterkort å vise frem. 

Jeg har fargelagt mye i det siste, men ikke laget mange kort, så jeg var litt tom for ideer. Jeg fikk litt hjelp av Lisabeth via meldinger på Instagram, og hun mer eller mindre fjernstyrte meg i prosessen med å lage dette kortet. 

Hun sendte meg et bilde av et kort Christine Comploj hadde laget. Selv om jeg hadde skisset opp noen ideer på forhånd fikk jeg likevel lyst til å lage min egen variant av hennes kort, så da Lisabeth ba meg om å stanse ut monstrene fra Monster Sized-settet til My Favorite Things gjorde jeg som jeg fikk beskjed om, før jeg lagde rammen. Jeg lagde meg noen blyantmerker på kortbasen for å vise hvor rammen skulle over før jeg gikk inn med Distress ink i fargene Spiced Marmalade, Mustard Seed og Squeezed Lemonade akkurat rett bak der rammen skulle være, med den mørkeste fargen i midten, og så gradvis overgang til den hvite kartongen. Jeg splattet også fargene over bakgrunnen da jeg var ferdig med svertingen. 

Siden jeg hadde fire monstre fikk jeg beskjed (da var jeg fortsatt fjernstyrt av Lisabeth) om å sette det siste monsteret på en svertet sirkel på innsiden. Som sagt, så gjort. Jeg maskerte av en passe stor sirkel og svertet med Distress ink i fargene Salty Ocean, Cracked Pistachio og Twisted Citron. Fargene matcher ganske bra til monstrene på forsiden av kortet, der jeg svertet med oransje og gult. Ved å bruke varm farge bak monstrene i kalde farger og kalde farger bak monsteret i varme farger kommer alt veldig godt frem. 

Jeg satte på rammen og monstrene litt på skeiva med gjennomsiktig 3D-teip, og der stoppet egentlig alt. Jeg var stuptrøtt og klarte ikke å bestemme meg for hvor jeg ville ha teksten fra Mathia Design jeg hadde stemplet og embosset. Fjernstyreren min var ikke stort bedre på det tidspunktet, det begynte å bli sent, og det var best å sove på det. Da jeg våknet var det plutselig ingen tvil om hvor teksten passet. Til slutt pyntet jeg enkelt med noen dotter fra Papirdesign, og kortet var ferdig. 




You May Also Like

0 kommentarer