Gratulerer

by - 09:00

Hei og hopp! Elin her i dag, med et enkelt, men likevel fargerikt bursdagskort. Jeg har laget et lignende kort tidligere med Papirdesign-stempler, men nå tenkte jeg at jeg skulle vise frem et par av de nye Mathia-platene og gjøre det samme.

Jeg har brukt Gratulerer-teksten fra Kos & klem-platen og stemplet den mange ganger i forskjellige blekkfarger. Fra øverst til nederst er fargene Plum Pudding fra Papertrey Ink, Autumn Rose fra Papertrey Ink, Distress Oxide Picked Raspberry, Distress Worn Lipstick, Distress Spiced Marmalade, Distress Oxide Fossilized Amber, Distress Oxide Twisted Citron, Distress Oxide Cracked Pistachio, Distress Oxide Peacock Feathers, Distress Oxide Salty Ocean og Distress Ink Blueprint Sketch. Vanlig Distress Ink er ikke godvenner med clearstamps, men hvis du tar VersaMark på stempelet først, så Distress Ink rett over vil fargen sitte bedre og ikke perle seg så lett på stempelet. Jeg brukte Mistien min til å stemple, og skjøv kartongen oppover i Mistien 1/4" for hver tekst som skulle stemples. Da fikk jeg lik avstand mellom alle tekstene.

Jeg stemplet en av tekstene fra bursdagstekster-platen til Mathia design med VersaMark og embosset den med hvitt embossingpulver fra Ranger. Når jeg skal embosse bruker jeg alltid antistatisk pulver først. Det sørger for at du får en renere embossing fordi pulveret ikke setter seg fast der du ikke vil ha det.

Jeg satte panelet med alle gratulerer-tekstene på 3D-teip på kortets forside, og brukte lavere 3D-teip for å proppe opp det embossede panelet. Under det svarte panelet har jeg laget et lite reir med englehår, og jeg har pyntet veldig enkelt rundt teksten med tre krystaller av ukjent opphav.

You May Also Like

0 kommentarer