Noe godt til kaffen?

by - 21:58

Maja Design har kommet med en flott serie nye, lekre, tosidige mønsterark, kalt Coffee in the Arbour. Og hva passer vel bedre enn å lage et lite album med oppskrifter til kaffegodt..?


Jeg startet med å løsne og grunne chipboard coverne til albumet.

Deretter hadde jeg på litt molding paste gjennom en stensil for å få litt struktur på framsiden.

 Da dette hadde tørket, blandet jeg hvit og rosa maling og malte med fingrene...


Mens jeg ventet på at malingen tørket, fant jeg fram alfabet klistremerker og la ut ordene jeg skulle bruke på forsiden. Disse farget jeg med Aged Mahogany (Distress Stains).

Jeg tørket av overflødig blekk med tørkerull...

Da malingen på coverne var tørr, gned jeg over med litt Vintage Photo (Distress Ink), både for å framheve strukturen, men også for å gi albumet et litt eldet utseende.

Jeg tok ut sidene i albumet og farget endene på disse, også med Vintage Photo.

Deretter var det bare å kutte mønsterpapir, sverte kantene med Vintage Photo og lime fast på disse sidene. Jeg gjorde det samme med baksidene, men da brukte jeg farget kartong som matchet neste side. Her var det viktig å planlegge, i og med at det blir doble sider i albumet.


Jeg hadde på forhånd printet ut bilder til oppskriftene. Planen var å ha disse på de ensfargede sidene, og oppskriften på mønsterarksiden. Jeg brukte stort sett baksiden av mønsterpapiret brukt på oppskriftssiden til å ha bak bildet.


Oppskriftene ble printet ut på akvarellpapir og kuttet til passende størrelser. Jeg svertet kantene og monterte på farget kartong (jeg brukte den som var brukt på den tilhørende bildesiden).

Da alt dette var klart, var det bare å kose seg med montering og pynting!
 Her har jeg brukt lekre blomster fra Petaloo. Disse finnes både i butikk og nettbutikk.
En artig variant er å skrive deler av oppskriften på en egen liten side. Og hvorfor ikke pynte med kanelstenger på kanelbolleoppskriften..?

Her er noen av sidene i albumet:



Oppskrifter og bilder er hentet fra tine.no og nrk.no/mat.

You May Also Like

1 kommentarer