Krakkelerte påskeegg

Etter å ha kost meg mye med ull og toving er det nå tid for å teste ut noe jeg synes var veldig fint på Rayher sin nettside,  nemlig krakkelerte egg med pynt på. Til dette trenger du maling med farger du liker (jeg har brukt Distress),  3 trinns krakeleringsmedium fra Hobby line samt hvit akrylmaling. Settet med akryllmaling kan f.eks brukes i stede for distress  I tillegg trenger du isopor- eller vattegg,  bånd og pynt. 


For å farge eggene mine har jeg brukt distress maling og hvit akryll maling. 


Diverse pynt fra Rayher, bånd, Prima flowers blomster og treknapper. I tillegg har jeg brukt limpistollim til å feste pynten. 

Først malte jeg eggene med hvit akrylmaling 2-3 strøk for å få en jevn overflate.  Videre malte jeg de tre eggene i tre ulike farger. Jo større kontrast det er i fargen sammenliknet med den hvite toppstrøksfargen,  jo bedre synes krakeleringen. Når fargene hadde tørket malte jeg eggene med krakeleringsmedium. Viktig å bare legge det på i en retning som beskrevet på boksen. Når krakeleringsmediumet hadde tørket male jeg over med hvit akrylmaling. Det er viktig og også legge på denne i kun 1 regning samt male over egget bare en gang og ta nok maling på penselen hver gang.  Om man legger flette strøk er det lett for at man maler bort krakelering. 

Tilslutt når malingen hadde tørket pyntet jeg med bånd fra Rayher og blomster/knapper.







You May Also Like

0 kommentarer